Babetta 207, rok 1981

25.05.2013 06:42

Tak se mi opět zadařilo a já jsem za rozumné peníze přivezl velice pěknou Babettu 207 z roku 1981. Předchozí majitel mluvil o novém pístu, výbrusu a dalších opravách motoru, a jak je potřeba motor zajet . . .  zkrátka jako každý, kdo prodává motorku. Když jsem do Žandova přijel, nebyl v nádrži benzin a tudíž nebylo možné stroj ani nastartovat. O deklarované opravě jsem si myslel své, ale cena byla natolik příznivá, že bych Babettu koupil v jakémkoliv stavu.

Lak byl slušný, až na pár oděrek a jinou barvu na nádrži, chromy na ráfkách kol, řídítkách i výfuku byl nepoškozen, tak jsem neváhal a moto naložil. Když jsem u dílny nalil benzin, Babetta opravdu chytla na první šlápnutí. Po svezení přišlo seřízení karburátoru a vše funguje. Poprvé jsem opravdu uvěřil, že je motor po částečné GO, protože komprese a výkon motoru je na velice slušné úrovni.

Jediné, co mě tedy trápilo, byla nádrž, která byla dodána evodentně z jiného stroje téhož typu. Pustlil jsem se tedy do broušení, tmelení a následně lakování. Využil jsem toho, že jsem objednával díly na Jawu 350/639 a Babettku 228 a nechal přihodit do balíku polepy na nádrž. Výsledek můžete vidět na přiložených fotografiích a posuďte sami, není to krásný stroj? A hlavně jsem doplnil řadu mopedů Babetta, kde první typ 228 je momentálně rozebraný, nazinkovaný a čeká na lakování a typ 210 je po renovaci, což je popsáno ve starším článku.

Fotogalerie: Babetta 207, rok 1981