OFF ROAD maraton na Cechu

27.08.2012 08:26

Co vás napadne, když se řekne OFF-ROAD maraton? Několikahodivé pomalé kroužení aut a motorek v téměř nesjízdném terénu? Tak jsem to viděl i já, ale . . V pátek okolo 16:00 hodiny jsem zavřel dílnu, naházel do auta vše možné i nemožné, naložil malou čtyřkolku, na káru svou Housku 610 TE a vyrazil jsem na "dovolenou" do Trstěnic na Cech, mezi motoristické "blázny".

V pátek večer přišla v několika vlnách slušná smšť, která odnesla nějaké židle a jiné předměty, ale také přinesla spoustu vody na trať. To mě neodradilo a po posezení s týmem Kamion servis (tímto Vám děkuji za vstřícné přijetí a příjemný večer), jsem kolem půlnoci zalezl do stanu spát. Tábořiště jsem si vybral na klidném místě mimo hlavní depo a než jsem obešel parkoviště aut, popovídal s pár lidma, nafotil několik obrázků, tak už vedle mého stanu zakotvili tři kamiony a rozbalili zázemí. To by mi ani tak nevadilo, ale elektrocentrála, která mi skoro do rána hučela kousek od stanu, ta mě opravdu dost SRALA!!!

Ráno v osm se vše spustilo naplno. Rozprava trvala pár minut, pak hned zaváděcí kolo a řazení na start. Čekala nás dvanáctihodinovka aut. V 9:00 bylo odstartováno. Viděl jsem tyto závody před několika lety, ale poprvé jsem byl přímo v centru dění. Tyto speciály jsou opravdu neskutečné a vydrží takové extrémy, že se tomu až nechce věřit. V depu bylo ale taky dost živo a kromě proražených pneumatik, vysoušení elektroinstalace a jiných drobností, jsem zde zůstal jak opařený, když na jednom osmiválcovém motoru VW praskl jeden rozvodový řemen, auto dojelo k mechanikům na půlku válců, nastala výměna a jelo se dál. Výsledky najdete zde: www.offroadmaraton.cz/vysledky.html  a pár fotek zde: amkplana.rajce.idnes.cz/08.26._Offroad_maratom_Cech_-_auta/.

Druhý den ráno se vstávalo ještě o hodinu dříve, v sedm začala rozprava čtyřkolek, zaváděcí kolo, řazení na start. V 8:00 vše vypuklo a čtyřkolkáře čekaly 4 hodiny zápasu s prachem, soupeři, ale hlavně s vlastní fyzičkou. Během tohoto závodu jsem si opět prošel celou trať, abych věděl, co mě čeká a musím říct, že řídit čtyřkolku na takovéto trati a celé 4 hodiny, to je dokonalá "sebevražda". Výsledky opět na stránkách www.offroadmaraton.cz/vysledky.html a pár fotek je tady amkplana.rajce.idnes.cz/08.26._Offroad_maratom_Cech_-_ctyrkolky/.

V tu dobu už na mě lezla slušná depka a kdybych tady neměl svou milovanou ženu, která mi pomáhala, nevim jestli bych vůbec nastoupil na start. Nicméně sebral jsem zbytek peněz, sil a odvahy, nastartoval Housku a hurá do zaváděcího kola. Když jsem přijel do prostoru startu, bolelo mě už úplně všechno jako po kompletní rozjížďce motokrosu. Ten zvyk 15 minut jet naplno a pak šachovnice, ten se v enduru musí rychle zapomenout. Po startu jsem vydržel tři kola a měl jsem dost. Další zastávka nastala po dalších čtyřech kolech, pak už přestalo vše bolet a stavěl jsem jen pro vodu a benzín. Posledních 45 minut byl šílenej horor, protože jsem při zastávce sundal rukavice a když jsem viděl ty popraskané mozoly . . . No a pak jsem to už sotva držel, abych dojel do cíle. Když to ale sečtu a podtrhnu, dojel jsem do cíle čtyřhodinového závodu, k tomu na 18 let staré těžké motorkce a ještě na 15. místě v kategorii Pohár E2 (startovalo cca 25 jezdců) a 39 místo celkově ze všech přihlášených motocyklů. Výsledky zde: www.offroadmaraton.cz/vysledky.html a fotogalerie tady amkplana.rajce.idnes.cz/08.26._Offroad_maratom_Cech_-_motorky/. Teď mám 5 dní na hojení ran a regeneraci sil, v sobotu pokračuje moje závodění motokrosem ve Stříbře, kde pokračuje Pohár sv. Petra a já vyměním Husqarnu 610 za ČZ 250 a hurá do toho. A co naše Enduro? 6.10. na Cechu šestihodinovka tříčlených družstev. Tak nás přijďte podpořit.