Míša Polívková - Mým snem je šestidenní

31.10.2012 18:07

 

fotkaTentokrát jsme k rozhovoru na Motodeníku přizvali hodně zajímavou závodnici, která dokáže vynikat v náročné disciplíně endura a ukázat záda kdejakému chlapovi.
Holek v motokrosu je hodně, ale v enduru jsi trochu výjimkou, co tě k závodům přivedlo?
K enduru sem se dostala hlavně díky taťkovi, který mě v tom podporuje. A také kvůli bráchovi, který dříve závodil, teďka to už bere spíše jako relax. Vždycky jsem po něm dědila motorky.
 
Letos jsi přešla na dvoutakt, to je přeci jen náročnější na techniku jízdy, proč?
Na dvoutakt jsem přešla hlavně kvůli tomu, že je lehčí. Rozhodně toho nelituju, na dváce je to větší zábava. Motorka je živější, prostě bych už neměnila.
Jak na závodění reaguje tvé okolí a rodina?
Řekla bych, že většina reaguje pozitivně. Například babička mi pere věci po závodech, když nestíhám. Samozřejmě se najdou i tací, kteří si myslí, že jsem se zbláznila.
Jaké jsou tvoje závodní cíle?
Příští rok mám zálusk jen Mistrovství Evropy i proto, že jeden závod by se měl jet u nás v Čechách. Momentálně připravujeme plán na příští rok, chtěli bychom oslovit potencionální sponzory atd.
Vysněný závod?
Mým velkým snem je jet šestidenní.
Nejtěžší závod?
Pro mě je každé klasické enduro těžkým závodem, ale nejtěžší bylo asi letošní enduro v Petříkovicích.
Máš nějaký závodní vzor?
Stefan Svitko
Co si myslíš o situaci v enduru? Máme tu dvě autority, dva seriály...
Řekla bych, že letos určitě nebyla nouze o závody. Poslední závod se jede pomalu v půlce listopadu. Měla sem možnost jet oba seriály. Nyní jsme téměř na konci sezony a každý si určitě dokáže udělat obrázek sám. Mě osobně se líbily více závody od ČSMS díky zkušeným pořadatelům, kteří pro nás připravili krásné závody.
Čím bys nalákala holky do závodů cross country a endura?
Ženské enduro je v Čechách zatím v plenkách, což svědčí i o účasti děvčat na závodech. ČSMS udělal letos vstřícný krok a vyhlásil pro nás holky třídu ženy, což si myslím, že je určitě správně. Enduro a cross country je hlavně o vytrvalosti a překonávání sebe sama. Je to krásný sport a já bych ani nic jiného dělat nechtěla.